Vlieghinderklacht indienen

Ondervindt u zodanig storende geluidshinder van passerende vliegtuigen, dat u daarover een klacht zou willen indienen?

Klik dan op de groene button van BAS, onderaan in de rechter strook van de OZV website.

U krijgt dan in een nieuw tabblad de website www.bezoekbas.nl van het  Bewonersaanspreekpunt Schiphol (BAS.)

Klik op “Vraag/Melding” indienen.

U krijgt dan een inlogscherm te zien. Wie nog niet bekend is bij BAS klikt op registreren. Naast naam en adresgegevens vult u uw e-mailadres in (dit wordt uw gebruikersnaam) en een door u zelf gekozen wachtwoord. Daarna laat u de registratie uitvoeren. Zodra deze bevestigd is per e-mail. kunt u bij BAS inloggen met uw e-mail en uw wachtwoord, zo vaak als u nodig vindt.

Er opent zich een scherm met uw gegevens gevolgd door de keuze “vraag of klacht”. Klik op klacht en vervolgens op OK. U heeft dan de keuze uit Periode Klacht, Specifieke klacht of Overige Klacht

Kies Periode Klacht en OK als u bijvoorbeeld urenlang gestoord werd door overkomend vliegverkeer. De verdere invulling wijst zich vanzelf.

Kies Specifieke Klacht en OK als u op een bepaald tijdstip een vliegtuig heeft waargenomen dat bijvoorbeeld veel te laag overkwam of oorverdovende herrie maakte. De verdere invulling wijst zich vanzelf.

De keuze Overige Klachten is zelden van toepassing, maar bekijk die eens als u wat meer met de website van BAS overweg kan.

 

Bellen naar BAS kan ook: 020 6015555

Bij vaak indienen van klachten is dit tijdrovend en kostbaar.

 

Het indienen van klachten is belangrijk voor u en voor ons. Er worden tot op heden te weinig klachten door te weinig mensen ingediend, waaruit Schiphol de conclusie trekt dat het met de vliieghinder wel meevalt.

De website van BAS biedt veel informatie. Wij raden u aan om er zo af en toe eens tijd aan te besteden. Het interessantst is Vliegverkeer In Zicht. U ziet hoe het actuele vliegverkeer  zich rond Schiphol afwikkelt. U kunt  daarmee achterhalen welk vliegtuig (met nummer en naam maatschappij)) de veroorzaker was van door u vastgestelde overlast, en hoe hoog het werkelijk vloog. Ook kunt u zien van welke banen vliegtuigen starten en op welke ze landen.

Op het scherm klacht indienen zitter ook instellingen om te zien hoeveel klachten in een bepaalde periode zijn ingediend. U krijgt dan een lijst van gemeenten waar zoal klachten zijn ingediend. Wanneer u de naam van uw woonplaats erbij invult kunt u achterhalen wat voor soort klachten men zoals indient in uw woonplaats en bijvoorbeeld door hoeveel melders. Speel met de de instelmogelijkheden!